Webplate

החומרים מאחורי התערוכה
פוסט פוסיל בספריית החומרים

התערוכה פוסט פוסיל במוזיאון העיצוב חולון מאפשרת הצצה אל העתיד דרך חומרים, צורות וטקסים מן העבר.

 
בהמלך התערוכה הוצגו בספרייה דוגמאות חומריות של עבודות נבחרות מהתערוכה.
מגוון של חומרים טבעיים וברי קיימא, לצד שימוש בטכניקות ובכלים פשוטים המעידים על אורח חיים צנוע ומרוסן.

 עץ       עורות       עיסת  נייר       סיבים       אדמה       אש

המבקרים בחלל התצוגה של iMatter הוזמנו לחוש, לבחון ולגעת במבחר צבעים וטקסטורות.

להלן כמה מן החומרים המוצגים בספרייה:

שיר אתר.jpg
שיר אתר (בשיתוף עם מפעל עופרטקס)
שיתוף פעולה של המעצב שיר אתר עם מפעל עופרטקס (מפעל למחזור בדים) הוליד פיתוח של בד עמיד בלתי ארוג, העשוי סיבים ממוחזרים. מכונות הליבוד במפעל עופרטקס אינן פועלות לפי תהליך הליבוד הסטנדרטי המוכר בתעשייה, הכולל שלבים של הרטבה, אידוי וכבישה. ללא שלבים אלו, לא נוצרת יריעה דחוסה, אלא יריעה קלת משקל, משום שיש בה פחות חומר (40 גרם למטר מרובע, לעומת לבד רגיל שיכול להגיע למשקל של יותר מפי 3). הסיבים הינם סיבים סינטטיים עשויים פוליאתילן ופוליפרופילן, שאריות ממפעל ברוש, מפעל לשטיחים.  למידע נוסף ראו כרטיס חומר, מספר קטלוגי: T11-00001




טל גור.jpg
יציקה ברוטציה, טל גור
סדרת מיכלים בשם "כד קטן" של המעצב הישראלי טל גור, שנעשו בטכניקה של יציקה ברוטציה. למרות השימוש בטכניקה תעשייתית מוכרת, ניכרת טביעת ידו של המעצב, וזאת בזכות השימוש בנייר כסף ביתי (רדיד אלומיניום) כחלק מהתבנית, אשר יצר פני שטח המאופיינים באפקטים ייחודיים ומשתנים.
הכדים עשויים פוליאתילן שנטחן לאבקה ונוצק לתבנית. צבעו הבסיסי הוא לבן, וניתן להוסיף לו פיגמנטים שונים בתהליך היציקה.
לקריאה נוספת על טכניקת יציקה ברוטציה, ראו כרטיס חומר מספר קטלוגי: PL11-00001




נועם ומיכל.jpg
יציקה קרמית, נועם דובר ומיכל צדרבאום
העבודה מתארת מפגש בין טכניקת יציקה קרמית מסורתית לטכנולוגיה של תכנון ועיצוב ממוחשב. בשלב ראשוני נסרק חלוק נחל למחשב בטכנולוגיה חדישה של סריקה תלת-ממדית, ומתקבל קובץ לייצור ממוחשב של מודל גושני. תהליך ייצור המודל נעשה בטכנולוגיית כרסום באמצעות מחשב (CNC). תהליך זה משאיר בחומר חריצים אנכיים או אופקיים, אשר נהוג להסירם בגמר הייצור, ואשר אותם בחרו מיכל ונועם להשאיר כעקבות על החומר. מהמודל הגושני, המכורסם בחומר שנקרא Sika Block (פוליאוריתן דחוס), נוצרה תבנית גבס, אשר לתוכה ניצוק החומר הקרמי. 
לקריאה נוספת על טכניקת יציקה קרמית, ראו כרטיס חומר מספר קטלוגי: CE11-00001




aquadyne material close up.jpg
אקוודיין, יאן אריק ויסר
אקוודיין הינו לוחות של פלסטיק ממוחזר, במראה של "אטריות", העשוי 100% חומרים פלסטיים ממוחזרים. ייחודו של המוצר בכך שאינו מצריך הפרדת סוגי הפולימרים השונים לפני המחזור, בשונה מתהליכי מחזור אחרים. לכן, הפקת החומר הינה תהליך אשר חוסך באנרגיה ובעלויות. לוחות האקוודיין מיועדים בעיקר למערכות ניקוז, גגות ירוקים וגינון אנכי, וזאת בזכות המבנה המיוחד של החומר המאפשר השרשת צמחים בין הנקבוביות. 
למידע נוסף ראו כרטיס חומר, מספר קטלוגי: R11-00001



אורי יקותיאל.jpg

בזלת, אורי יקותיאל
אורי יקותיאל עסק במחקר הנוגע לאופייה המינרלי של אבן הבזלת. בתהליך מבוקר, פרי מחקר זה, הלבה הוולקנית הופכת לחומר מוקצף קל ואסתטי. החומר
LightStone, שפותח על ידי אורי, הוא בעל פוטנציאל לשימושים רבים החל בתחומי הבידוד, הארכיטקטורה ועיצוב הרהיטים, וכלה בעציצים המספקים דשן לצמחים שהם מכילים. ניתן לשלב חומר זה (לפני שהוא מתקרר) יחד עם חומרים שונים כמו קרמיקה או זכוכית. כמו כן, החומר הינו חומר מתמחזר, משום שניתן להתיך אותו ולהשתמש בו מחדש.

למידע נוסף ראו כרטיס חומר, מספר קטלוגי S11-00001

 


 

לאורה לין 2.JPG  ספנדקס, לאורה לין

המעצבת לאורה לין יאנסן עיצבה מערכת מקורית לאיסוף פסולת. מיכלים אלה לובשים צורות אורגניות מוזרות בזכות היותם עשויים טקסטיל המכיל 80% סיבי ניילון ו-20% סיבי ספנדקס.

ספנדקס (או בשמו המסחרי, לייקרה) יוצר לראשונה ב-1950 כתחליף עיקרי לגומי. ספנדקס הינו סיב סינטתי קל משקל, חזק ועמיד הידוע בזכות תכונתו האלסטית הייחודית, בעל יכולת להימתח פי 500 אחוזים מגודלו המקורי.

הספנדקס עמיד בפני שריטות וניתן לשלבו עם חומרים אחרים, למשל שזירה עם סוגים שונים של סיבים, להפקת טקסטיל מרוכב. הוא אינו עמיד בפני חום וחומרים כימיים כמו כלור, לכן לרוב יהיה משולב עם מייצבים שונים להגנה על הסיב, כמו למשל עם חומר נוגד חמצון.

למידע נוסף ראו כרטיס חומר, מספר קטלוגי T11-00002

Tenebit תנאי שימוש | לדף הבית | English כל הזכויות שמורות | ספריית החומרים של מוזיאון העיצוב חולון ©2007